2 dny, 9 seminářů, 140 žáků, tolik k projektové výuce ve zkratce. Pokud ale půjdeme hlouběji, zjistíme, že letos jsme projektovou výuku organizovali jinak, než tu loňskou, která se věnovala včelám. Začali jsme možností volby. Chtěli jsme žákům dopřát možnost zvolit si semináře dle vlastního zájmu. Seznámili jsme je tedy s devíti workshopy: Ptáčkaření, Fly through English, Jak se staví hnízdo?, Objev tajemství linorytu, Lítací orienťák, Zajímavosti ze světa ptáků, Rorýsí škola, Orel opičí a Migrace. Některé semináře byly dvouhodinové, jiné trvaly standardních 45 minut. Dalším krokem byl tedy rozvrh hodin, ve kterém se všichni lehce zorientují. Následně si všichni žáci od čtvrté po devátou třídu sestavili vlastní rozvrhy a přihlásili se na semináře přes informační systém EduPage.
Projektová výuka naplno vypukla ve čtvrtek 27. března. Velká ohlas sklidil MVDr. Jan Kirner ze ZOO Olomouc se svou přednáškou o záchraně orla opičího na Filipínach. V pátek 28. března jej vystřídal pan Evžen Tošenovský z České ornitologické společnosti. Pan Tošenovský je specialistou na rorýse a spolu s žáky sestavili hned čtyři budky, které budou umístěny ze severní strany na parapetech naší školy. Poslední posilou zvenčí byl mladý ptáčkař Patrik Spáčil. Tento sedmnáctiletý mladík provedl zájemce po blízkém okolí, kde sledovali skrze dalekohledy více i méně známé ptačí druhy. Další výuka byla zajištěna učiteli ze stálého pedagogického sboru.
Projektová výuka umožnila žákům vzdělávat se neformálním způsobem a rozvíjet své dovednosti po stránce pohybové, kreativní i jazykové. Zábavnou formou nasáli nové informace, které rozšířili jejich dosavadní znalosti z říše ptactva. Vyzkoušeli si i samostatnost a zodpovědnost při tvorbě rozvrhů. A co příští rok? O tématu projektové výuky budou rozhodovat žáci ve školní anketě a vítězné téma bude zveřejněno až poté.
Pokud Vás náš projekt Ptáci zaujal a chcete vědět víc, podívejte se na video z projektového dne kliknutím sem.